Dus mag je kleinzoon (en niet de leraar) in therapie om beter te kunnen functioneren binnen het systeem?

Benut ons onderwijssysteem überhaupt wel de volledige potentie van onze kinderen? Hoe zijn we ooit tot de beslissing gekomen dat het het beste voor onze kinderen is om ze achter een tafel te zetten en te eisen dat ze stil zijn?’

“Ons huidige schoolsysteem werd ontworpen om kinderen op te leiden tot de perfecte werknemers, die goed achter een bureau kunnen zitten, of om ze te leren bevelen effectief uit te voeren voordat ze arbeiders worden. Ze moeten uren maken, hebben amper tijd om te spelen, volgen instructies op van een persoon met autoriteit en hebben, helaas, bijna geen ruimte om hun creatieve vermogens te verkennen. In werkelijkheid werkt dit systeem voor maar een klein percentage van de mensen in de wereld en de creatieve potentie die ieder van ons heeft, wordt feitelijk in de kiem gesmoord.”

Er is meer dan één soort intelligentie

Toe aan bevrijding? Boek een sessie nu.

Maak hier een afspraak       Maart actie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *